Bekijk vacatures
Het verhaal van Rogier

Mijn naam is Rogier, ben 26 jaar en woonachtig in Enschede. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te fitnessen! Naast fitness vind ik voetbal en boksen erg leuk. In mijn vrije tijd kijk ik hier dan ook graag naar. Ook haal ik erg veel plezier uit mijn werk, dit omdat ik veel bezig ben met het helpen van collega’s en processen. Dit geeft een voldaan gevoel.


 


 


 


Wat is je functie binnen Elektramat?

Troubleshooter binnen de klantenservice afdeling.”


Hoe lang werk je al bij Elektramat?

“2 jaar.”


Wat heb je hiervoor gedaan?

“Ik heb de opleiding Marketing & Communicatie niveau 4 afgerond op het ROC in Hengelo. Na mijn studie heb ik als magazijnmedewerker gewerkt bij Vredestein en Grolsch omdat ik geld wou sparen om mijn rijbewijs te halen. Daarna heb ik nog een tijdje bij KPN gewerkt en was mijn rol technische hulpdienst.”


Wat is de reden waarom je hebt gekozen voor Elektramat?

“Het sprak mij erg aan dat het bedrijf jong en groeiend is. Ik zat toentertijd heel erg te twijfelen om verder te gaan studeren, of om intern door te groeien. Ik besloot om bij Elektramat te blijven, omdat er veel uitdaging is en veel doorgroeimogelijkheden zijn. Inmiddels is mijn kennis enorm vergroot op het gebied van Elektra dat ik soms dingen beter weet dan een installateur.”


Hoe ziet jouw loopbaan binnen Elektramat eruit?

Ik ben begonnen als klantenservice medewerker. Mijn taken bestonden veelal uit het mailen, chatten en bellen met klanten. Daarnaast maakte ik offertes op. Toen ik dit onder de knie had begon ik met het opleiden van intern personeel. Zo gaf ik bijvoorbeeld trainingen over laadpalen en groepenkasten. Ik vond het erg leuk om mijn kennis te delen met mijn collega’s. Als Troubleshooter heb ik contact met de gehele organisatie, denk hierbij aan de afdelingen inkoop, marketing, magazijn. Zo volg ik bijvoorbeeld de status van de orders en bij problemen neem ik contact op met de desbetreffende persoon. Momenteel ben ik bezig met het optimaliseren van processen, dus hoe lossen we het probleem op een efficiënte en snelle manier op?”


“Daarnaast wil ik mijzelf blijven ontwikkelen. Bij Elektramat krijg ik de mogelijkheid om een opleiding te volgen, hier kan ik al snel mee beginnen. Daarnaast lijkt mij het erg leuk om met grote klanten te werken. Ook krijg ik energie om te werken met mensen en de bijbehorende processen.”


Kun je wat vertellen over de klantenservice afdeling? (sfeer/werkzaamheden/dagelijkse dingen)?

“We proberen de klanten zo goed mogelijk te woord te staan en helpen de klant zo eerlijk mogelijk. Onze afdeling is niet KPI gericht, maar ons doel is om de klant zo goed mogelijk te helpen. Als er iets mis gaat dan zijn we er altijd voor de klant en zijn we op zoek naar de beste oplossing. Ook als een klant een slechte review schrijft dan vragen we altijd na wat er mis is gegaan, zodat we dit in de toekomst kunnen verbeteren.”


“Verder is de afdeling erg gezellig, collega’s kunnen het heel goed vinden met elkaar. Ik ben dagelijks veel in contact met alle collega’s. Iedereen werkt keihard, maar een grapje tussendoor is ook belangrijk. ”


Hoe zou je Elektramat beschrijven in 3 woorden?

Jong, groeiend en betrouwbaar.


Hoe beschrijf je de cultuur van Elektramat?

“Jong en sfeervol. Daarnaast ook ambitieus omdat we erg groeiend zijn. Elke dag ziet er anders uit. Natuurlijk kunnen er dingen verbeterd worden en vinden er maandelijks veranderingen plaats. Dat neemt niet weg dat e veel uitdaging is. Wat ik ook erg mooi vind om te zien is dat iedereen gelijk is en met respect wordt behandeld.”


Waar heb jij jezelf in ontwikkeld de afgelopen tijd?

“Op persoonlijk gebied heb ik erg goed geleerd hoe je om moet gaan met verschillende mensen. Zelf help ik elke dag collega’s en klanten en heb ik geleerd dat iedere persoon anders is. Daarnaast probeer ik ervoor te zorgen dat er naast het harde werken ook een gezellige sfeer op de afdeling is.”


Wat vind je het allerleukste aan je werk?

“Leuke collega’s, leuke sfeer op het werk en veel variatie in mijn taken. De dag vliegt voorbij en het geeft veel voldoening omdat ik zo productief bent. Er is hier altijd wel wat te doen.”


Wat is je mooiste ervaring tot nu toe binnen Elektramat?

“Het feest bij het Hulsbeek in Oldenzaal was wel een van de hoogtepunten. Het was een super gezellige dag en hier zie je dat elke afdeling goed met elkaar overweg kan. De feestjes pakken ze altijd hartstikke groot uit. In de zomer hebben we altijd een zomerfeest en in de winter een eindejaarsfeest. Het is altijd erg gezellig. Daarnaast krijgen we wel eens beloningen voor het harde werken en natuurlijk krijgen we elk jaar een kerstpakket.


Wat vind je van Elektramat als werkgever?

“Ik vind dat Elektramat het goed doet als werkgever. We krijgen ook wel eens beloningen voor het harde werken in de vorm van bijvoorbeeld een lunch. Daarnaast krijgen we ook elk jaar een kerstpakket. Waar ik ook erg blij mee ben is dat je mee kan doen aan sportieve activiteiten. Zo kun je je bijvoorbeeld opgeven om mee te lopen met de marathon waarbij je gratis hardloopschoenen krijgt. Daarnaast kun je ook sportkleren tot een bepaald budget declareren. Ik vind het echt goed dat ze hier aan meedenken.”


Hoe ziet de onboarding eruit binnen de klantenservice afdeling?

“We laten nieuwe medewerkers meelopen bij verschillende afdelingen zodat zij een beeld krijgen wat elke afdeling doet en feeling krijgen met de producten. Ze krijgen training gericht op alle categorieën die wij verkopen op de website, zoals laadpalen, groepenkasten en kabels. De trainingen bestaan uit theorie en het maken van opdrachten. Daarnaast zijn we momenteel bezig met het opzetten van een kennisbank waar alle informatie te vinden is zodat je de klant op een snelle manier van advies kan voorzien.”


Wat zijn jouw ambities over 5 jaar?

“Ik wil graag verder met het optimaliseren van processen en dan organisatiebreed. Daarnaast vind ik het erg leuk om mensen te blijven helpen en mijn kennis over te dragen aan hun.”


Welke boodschap zou je een nieuwe collega willen meegeven?

“Het gezegde ‘hard werken loont’ is hier zeker van toepassing. Als je je best doet en je hebt de juiste instelling dan zijn er zeker genoeg kansen om hier door te groeien.”