Bekijk vacatures
Het verhaal van Serge

Mijn naam is Serge en ik ben geboren en getogen in Enschede. In september 2019 heb ik mijn HBO-diploma in commerciële economie behaald op het Saxion in Enschede. Aangezien ik met mijn studie erg breed opgeleid ben, wist ik niet direct wat ik wilde gaan doen. Omdat ik tijdens het solliciteren en oriënteren op een mogelijke nieuwe baan niet vast wilde zitten aan een opzegtermijn bij een bijbaan, heb ik me toen aangemeld bij ASA, een uitzendbureau in Enschede gericht op studenten. Via daar ben ik bij Elektramat terecht gekomen. Als medewerker in het magazijn hielp ik rond de 30 uur in de week mee met het picken van orders, verwerken van binnenkomende goederen en verzendklaar maken van bestellingen. 


Loopbaantraject


“Tijdens mijn periode bij Elektramat kreeg ik te horen dat er misschien wel een baan voor mij beschikbaar zou zijn binnen de afdeling Accountmanagement. Ik heb toen een gesprek gehad met de key accountmanager van Elektramat, Henk, om de mogelijkheden te bespreken en was erg enthousiast. Ik zou nog een vervolg gesprek krijgen met de bedrijfsleider, Xander, om de baan concreter te bespreken. Ik zat natuurlijk niet stil en solliciteerde ook verder waardoor ik begin dit jaar ergens anders een baan kreeg aangeboden. Net toen ik op het punt stond om de baan aan te nemen, werd ik bij Elektramat benaderd door Xander met de vraag of ik hier door zou willen groeien. Omdat ik al een tijd bij Elektramat had gewerkt en het bedrijf en de collega’s mij erg aanspraken, besloot ik om te kijken naar de mogelijkheden. De functie accountmanager sprak mij erg aan, alleen beschikte ik (nog) niet over de juiste ervaring en technische kennis. Samen bedachten we een manier om hier naar toe te werken, zo ontstond er een loopbaantraject.”


Ervaring opdoen


“Dit loopbaantraject houdt in dat ik de aankomende tijd werkzaam ben binnen de customer care van Elektramat, met als doel: ervaring en kennis opdoen. Aangezien we in een specifieke branche werken is kennis een must. Op deze manier kan ik gaandeweg leren en uiteindelijk doorgroeien naar de functie van accountmanager. Ook krijg ik gerichte hulp van de leidinggevenden van de afdelingen customer care en accountmanagement. Zij werken als een soort coach, die mij begeleiden tijdens het gehele loopbaantraject. Daarnaast gaan we kijken naar welke trainingen ik mogelijk kan gaan volgen voor het ontwikkelen van mijn skills op het gebied van accountmanagement.”


Betrokken


“Ik denk dat mijn keuze voor een baan voor ruim 50% afhangt van het bedrijf zelf, en daarin springt Elektramat er wel echt uit voor mij. Je wordt hier erg gestimuleerd om jezelf te ontwikkelen en de collega’s zijn heel betrokken. Het is ook een platte organisatie: er is wel sprake van een hiërarchie, maar je werkt samen met iedereen. Geen directie dat strak in pak loopt of een commercieel directeur die je na zes maanden nog niet hebt ontmoet. Snap je?”